Een hotel verzekeren, waar moet u dan aan denken?
Er zijn verschillende risico’s die de bedrijfsvoering van uw hotel in gevaar kunnen brengen. Op deze pagina treft u een aantal voorbeelden van verzekeringen die niet mogen ontbreken.
Pand en inventaris
Als u een eigen pand bezit doet u er goed aan deze te verzekeren. Als er een financiering op het pand rust is het vaak een verplichting vanuit de bank. Het pand kan beschadigd raken door bijvoorbeeld een brand, storm of waterschade. Een goede verzekering dekt deze (en nog veel meer) schadeoorzaken. Dit geldt ook voor de inventaris. Als de inventaris verloren gaat zult u nieuwe meubels, keukeninrichting en andere zaken moeten aanschaffen om gasten weer netjes te kunnen ontvangen.
Bedrijfsschade
Als door een grote schade de zaak dicht moet loopt u omzet mis, maar lopen de vaste kosten gewoon door. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de salarissen van het personeel. Deze kosten, uw winstmarge en de kosten van zo snel mogelijk weer operationeel te kunnen zijn wordt bedrijfsschade genoemd. U kunt de bedrijfsschade voor een bepaalde periode verzekeren. Hoe lang deze periode moet zijn bepaald u zelf. Wij helpen u inzichtelijk te maken wat er in deze periode allemaal op u afkomt.
Aansprakelijkheid
Er zijn verschillende vormen van aansprakelijkheid waarmee u te maken kunt krijgen. Denk hierbij aan schade die een gast in uw hotel oploopt, uw verantwoordelijkheid voor een veilige werkomgeving voor uw medewerkers, als u een eigen pand heeft kan bijvoorbeeld bij een storm iemand anders schade lijden door afvallende delen van het pand. Deze risico’s verzekert u op een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Wij kiezen voor een verzekering die speciaal voor de horeca is af te sluiten. Binnen deze verzekering wordt er bijvoorbeeld ook dekking geboden voor zaken die u inhuurt voor een evenement.
Bescherming van uw systeem en klantgegevens
Met de invoering van de AVG per mei 2018 wordt er van u verwacht dat u nog zorgvuldiger omgaat met de gegevens van uw klanten. Daarnaast bent u ook afhankelijk van uw computersysteem voor het maken van reservering e.d. Helaas komt het tegenwoordig vaak voor dat het systeem wordt beschadigd of stil gelegd door onbevoegden die of geld willen zien of op zoek zijn naar persoonsgegevens. Een zogenaamde Cyberverzekering biedt u naast hulp om het probleem op te lossen ook dekking voor aansprakelijkheid en onverhoopte omzetverlies bij bedrijfsstilstand. Een dergelijke verzekering is zeker het bespreken waard!
Uw personeel
Hoe goed u ook voor uw medewerkers zorgt, medewerkers kunnen uitvallen door ziekte. Met name als een medewerker langdurig uit de running is, kan de financiële impact groot zijn. Salaris moet tot maximaal 24 maanden doorbetaald worden en de vervanging van de zieke medewerker kost ook geld.
Niet alleen kost een zieke medewerker geld als hij in dienst is, maar ook nadat een medewerker ziek uit dienst is gegaan, wordt u jaarlijks geconfronteerd met de nadelige financiële consequenties daarvan. Het verzekeren van verzuim in combinatie met het inschakelen van een Arbodienst kan u een hoop financiële ellende besparen.
Verslaat u de algemeen geldende branche cijfers van de Horeca doordat het ziekteverzuim onder uw medewerkers extreem laag is? Proficiat! In dat geval kan het financieel aantrekkelijk zijn om niet langer verzekerd te blijven bij het UWV maar om eigen risicodrager te worden.
Onze specialisten Zorg en Inkomensverzekeringen informeren u graag verder!
Ondernemen over de grens
U heeft uw handen vol aan wet- en regelgeving in Nederland. Bij uitbreiding van uw ondernemersactiviteiten over de grens, zit u er echt niet op te wachten om u te moeten verdiepen in buitenlandse wetgeving.
Wij kunnen u desgewenst in contact brengen met onze partners aan de andere kant van de grens. Of dat nu in België, Duitsland, Spanje of waar ook ter wereld is. Wij kunnen u wereldwijd helpen omdat we aangesloten zijn bij het UNiBA netwerk. Bij ons UNiBA netwerk zijn wereldwijd 60 partners aangesloten die maar één doel voor ogen hebben: Global Service te bieden aan de klanten van hun partners. Global Service aan u dus. Persoonlijk, ter zake kundig en professioneel.
Meer weten? Wij brengen u graag in contact met onze partners!